*שם:  
*טלפון:  
אימייל:  
*הערה:  


  • לקוחות יקרות ויקרים שלי-
    מפני שבזמן האחרון קבלתי לקוחות גם טבעונים בנוסף לצמחוניים מעדכנת אתכם שאפ! שר בהחלט למצא אצלי בתפריט העשיר לא רק תבשילים עם בשר אלא תבשילים גם -לטבעונים.
    וכדי להזכיר לכם מה הוא לקוח טבעוני-
    טבעונות היא למעשה הימנעות מאכילה של מוצרים מהחי: בקר, עוף, הודו, דגים ופירות ים, וכן מאכילת ביצים, מוצרי חלב ודבש. בהתאם לכך, התזונה הטבעונית מתבססת על מזון שמקורו מהצומח בלבד. 

    ללמוד איך אופים בלי ביצים, להתיידד עם קטניות ואגוזים, לעשות הכל בהדרגה ולהבין מה זו טבעונות-
    האתגר האמתי הוא למצוא את התחליפים הנכונים. למשל, את הבשר אפשר להחליף את בקטנייה/ סייטן/ שבבי סויה.

     מוצרי החלב ירדו מהתפריט ואת מקומם יתפסו משקה הסויה השקדים והאורז, המועשרים בסידן. אפשר להתחיל להכין או לקנות ממרחים כתחליף לגבינה. "המטבח הטבעוני מציע שפע של ממרחים טעימים, שחלקם מוכרים יותר וחלקם פחות: חומוס, טחינה - עדיף משומשום מלא בשל הערך התזונתי הגבוה, אבוקדו, ממרח על בסיס שקדים/בוטנים ללא סוכר, כל אלה יכולים להוות גיוון נחמד.

    לרוב, ימנעו הטבעונים מאכילת ביצים כיוון שהם רואים בכך פגיעה בבריאות. אפשר לאפות עוגות עוגיות עשירות וטעימות ללא ביצים או חמאה. כדאי, כמובן, לבחור במתכון שערכו התזונתי גבוה.

    במהלך האפייה, אפשר להחליף את הביצים ברסק תפוחים-רסק בננות או בטחינה גולמית.הטחינה יכולה לשמש כ"הדבקה" למאכלים מלוחים לתבשילים מלוחים.אפשר גם לאפות עם קמח עדשים אדומות-קמח חומוס-קמח תפוחי אדמה-קורנפלור.

    וממוצרים אלו אפשר לבנות תפריט נפלא-

    קטניות - מש, אפונה, עדשים, פול, שעועית יבשה, גרגירי חומוס, פולי סויה.

    ירקות - כמה שיותר, בכמה שיותר צבעים.

    דגנים מלאים - אורז בר או מלא, קינאה, גריסים, חיטה, בורגול, קוסקוס מלא, פסטה מחיטה מלאה, בטטה אפויה, לחם שיפון או כוסמין, קוואקר ( שיבולת שועל).

    מגוון פירות (להקפיד לא להגזים בכמות).

    אגוזים וזרעים - אגוזי מלך, פקאן, שקדים, זרעי דלעת, זרעי חמניייה וכו' (לא קלויים).

    שמנים צמחיים - שמן זית ,שמן קנולה, טחינה גולמית משומשום מלא, אבוקדו ועוד.

  • גלריית תמונות

     

       
       
BizMakeBiz פותח ע"י